Aanvraag hulpverlening

Bij vele evenementen in de gemeente Oldambt is de aanwezigheid van gediplomeerde Eerste Hulpverleners (voorheen EHBO'ers) en/of Evenementen Hulpverleners wenselijk. De KNV EHBO afdeling Winschoten kan u hierbij, tegen onkostenvergoeding, van dienst zijn. Natuurlijk willen wij met onze hulpverleners graag ondersteuning bieden bij uw evenement!


De vereniging zorgt dan zelf voor verbandmiddelen en andere materialen zoals AED, brancard, aansprakelijkheidsverzekering, enz. Ook beschikken wij over portofoons. Onze hulpverleners zijn duidelijk herkenbaar aan hun T-shirts en/of jassen voorzien van EHBO-opdruk.

U, als evenementhouder, moet zorgen voor:

  • Kopie/screenshot van het gedeelte hulpverlening uit de vergunning. 
  • Een goed verlichte ruimte waar de hulpverleners de eventuele slachtoffers kunnen verzorgen zodat hun privacy is gewaarborgd;
  • Verzorging van de hulpverleners bijv. koffie/thee en lunch/maaltijd, afhankelijk van het tijdstip van het evenement.

Voor meer informatie over de hulpverlening en voor het aanvragen van hulpverleners kunt u, minimaal 6 weken voor aanvang van het evenement, contact opnemen met onze coördinator hulpverlening.

Om de aanvraag goed te kunnen verwerken en zorg te dragen voor voldoende hulpverleners vragen wij u contact op te nemen evenementen coördinator via het onderstaande formulier.